Informasjon om hjelp og support
Her vil du finne bruksanvisninger, tips og Ofte Stilte Spørsmål
Det er svært sjeldent at våre kunder trennger hjelp eller support. Hele vår forretningside baserer seg på at det skal være lett å bruke, vedlikehold og administrere bruken av TRYGG-GRUNN VR for kurs, opplæring og prosedyrer.
Men om det skulle dukke opp behov, eller man har noen spørsmål, er det bare å ta kontakt med oss.
Hvordan virker det?
Praktisk bruk av Trygg-Grunn VR (G3 brille)
Ofte stilte spørsmål
Trengs det mye ekstrautstyr?
Alt du trenger ligger i kofferten: VR-briller, hodetelefoner og ladekabel. VR-brillene har innebygde knapper, så det trengs ingen håndkontroller. Siden alle videoer enten er installert på brillen eller strømmes via 5G-nettet så trengs det heller ingen kabler, ledninger og sensorer.
Gir Trygg-Grunn nødvendig opplæring i bruk av VR?
Vårt mål med TRYGG-GRUNN VR er å fjerne brukerterskel som et hinder, og målet vårt er at alle automatisk skjønner hvordan det fungerer. Vi gir selvsagt nødvendig opplæring både under demo-møte og ved overlevering, og vi har laget en fin hurtigguide som finnes i koffertlokket.
Kan vi lage scenarier selv?
Det er selvsagt mulig, og i slike tilfeller gjør vi videoen tilgjengelig via TRYGG-GRUNN VR-appen. Se neste spørsmål for mer informasjon om hvorfor vi anbefaler at vi i Trygg-Grunn står for dette.
Hvorfor bør Trygg-Grunn lage scenariene?
Vi i Trygg-Grunn har opparbeidet kompetanse til å bruke riktig metodikk for å få frem læringsmomentene best mulig. Vår klare anbefaling er derfor at manus utarbeides i fellesskap, så står vi for planlegging, innleie av skuespillere, innspilling og produksjon. Her vil vi også legge inn henvisning til riktige kurs- og prosedyrevideoer.
Trenger man internett for å bruke VR-brillene?
EN av fordelene er at man ikke trenger internett for å bruke VR-brillene, da alt innholdet er lagret i brillen. En gang i blant slipper vi nytt innhold, og da må man logge seg på for å få brillen oppdatert. Men dette er enkelt!
Får vi hjelp av Trygg-Grunn til å komme i gang når vi starter opp?
Dere får all den hjelpen dere skulle trenge. Men poenget med vårt produkt er at det skal være lett å ta i bruk fra dag 1, så erfaringsmessig trenger våre kunder svært lite til ingen hjelp med å komme i gang.
Er innholdet i VR-brillene interaktivt?
Forskning viser at interaktivitet i brillene ikke ir nevneverdig læringseffekt. Men vi har enkel interaktivitet i mange av våre filmer da mange opplever det kjekkere å bruke de da.
Hvor lang leveringstid er det?
Brillene sendes klargjort direkte fra forhandler i Nederland til deg. Det sparer både tid og miljøet. Avhengig av hvor stor leveransen er, snakker vi alt fra en liten uke til 2-3 uker.
Hva om vi mister noe eller noe trenger reparasjon?
Man har selvfølgelig garanti på brillene og vi vil fikse eller erstatte briller og utstyr som ikke virker, innenfor garantitiden. Vi vil uansett kunne supplere alt innholdet i VR-settene for dere.
Blir man svimmel av å bruke VR-brillene?
Noen mennesker kan oppleve å bli svimmel, eller litt desorientert under bruk. Vi anbefaler uansett å bruke de sittende, og helst med en kontorstol du kan snu i 360°.
Hvorfor følger det ikke håndkontrollere med brillene?
Vi har erfart at det å gjøre det enkelt, med færre deler og ting å lære seg, øker sjansen for at brillene blir brukt av flest mulige. Dette har vi fått bekreftet fra våre kunder. Det er ikke nødvendig med annet enn knappene på brillene for å navigere og interagere med vårt innhold.
Jeg opplever at bildet er utydelig, kan jeg justere bildet?
Brillen skal i utgangspunktet passe til alle uten noe ekstra justering. Om du opplever utydelig bilde, prøv å dra brillen godt ned på nesen og sørg for at brillen sitter godt på hode ved å justere stroppene.
Kontakt oss
Kjøpmannsgata 12
7500 STJØRDAL
Si Hallo!
Send oss en melding, så tar vi forbindelse så snart som mulig.